ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
 

Preambulum:


Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban„ÁSZF”) tartalmazzák a Hegyközi Autó Kft ( székhely:6724 Szeged ,Ipoly sor 11/b 7/19   , adószám:14036518-2-06   , cégjegyzékszám : 06-09-011564  ) mint Vállalkozás által üzemeltetett  www.atipc.hu webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

 Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal

Céginformációk:

Cégnév: Hegyközi Autó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
Székhely: 6724 Szeged,Ipoly sor 11/b 7/19
Telephely:6726 Szeged,Szőregi út 42/a
Elektronikus levelezési cím  :info@atipc.hu
Cégjegyzék száma:06-09-011564
Adószáma:14036518-02-06
Bankszámlaszám:57400011-10106114
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Szegedi Törvényszék Cégbírósága
                                                      Címe: 6720 Szeged,Tábor u.4

Ügyvezető és kapcsolattartó:Hegyközi Attila
Telefonszámai:06-30-8508959
                      06-30-1788650
Weboldal:www.atipc.hu
E-mail cím: info@atipc.hu  

Tárhelyszolgáltató adatai a 8.Adatvédelem c.menüpontnál.


 I. Fogalmak:


 


Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés által létrejövő adásvételi szerződés
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására  a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén
⦁ a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás,vállalkozás a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal
⦁ a jogszabályon alapuló kötelező jótállás


. Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF)
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett a jelen ÁSZF határozza meg.
A jelen ÁSZF a Vevőt  és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, panaszkezelést  valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit tartalmazza.


II. Megrendelés :

--nem minősül írásban kötött szerződésnek,

--iktatásra nem kerül,

--elektronikusan utólagosan visszakereshető, 

-- magatartási kódexre nem utal.

--A szerződés nyelve magyar.
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a  www.atipc.hu Webáruház oldalain keresztül történik.
1.Szerződéskötés feltételei:
Az AtiPC  webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF -ben meghatározott módon.  Az Ügyfél a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

A telefonon,személyesen,e-mailben  leadott rendelések előrendelésnek tekintünk.
 Az AtiPC webáruház szolgáltatásait  bárki jogosult igénybe venni, amennyiben érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá a regisztrációval elismeri, hogy 18. évét betöltötte, cselekvőképes személy és valós adatok, elérhetőségek megadásával regisztrál. A nem valós adatokkal történő regisztrációt Webáruházunk előzetes értesítés nélkül törli, ilyen esetben a megrendelést nem köteles teljesíteni.A webáruház termékei regisztráció nélkül is megtekinthetők.

A regisztráció kötelezettséggel nem jár.
2.Megvásárolható  termékek köre:
Az AtiPC.hu webáruházban eladásra kínált termékek képezik a vállalkozó és a vásárlók közötti szerződés tárgyát. A vásárolni kívánt termékek tulajdonságait és jellemzőit a konkrét termék leírásában találja meg részletesen.
Kérjük, hogy a termékleírásokat figyelmesen olvassa el, hogy pontosan azt a terméket rendelhesse meg, melyre szüksége van. Adott esetben kérjék az AtiPC.hu  képviselőjének segítségét. Adott termékek használata veszélyeket rejthet magában, a termékleírások ebben a tekintetben is segítséget nyújtanak. A feltüntetett képek illusztrációk.
Termékkínálat: Hardware, software, egyéb műszaki cikkek, irodai termékek, telekommunikációs eszközök.
Árak:A webáruházban feltüntetett árak  forintban (HUF) értendők,és mindig a termék neve mellett feltüntetett  érvényes bruttó fogyasztói árak. Tartalmazzák a 27%-os ÁFA-t ,nem tartalmazzák az esetleges szállítási költséget.
Hibás ár:Amennyiben technikai hiba miatt téves ár szerepel  a termék mellett,(pl 0Ft, vagy feltünően alacsony ár), a megrendelés feldolgozása  előtt telefonon, illetve elektronikus levélben jelezzük,hogy hibás az ár .Megrendelő eldöntheti,hogy a valós áron ,fenntartja megrendelését,másikat választ,vagy eláll a rendeléstől.Ezt minden joghátrány nélkül megteheti
Ár módosítása.Nem zárható ki,hogy Vállalkozás  üzletpolitikai okból módosítja az árat,de ez a már megrendelt termékekre nem vonatkozik..
Termék várható szállítási ideje: A rendelés leadásától számított 1-4 munkanap Ez a termék információs adatai között szerepel .Egyes esetekben ,amikor a termék nincs raktáron, /rendelhető a statusa/ ettől hosszabb   szállítási  határidővel (1-6 munkanap) kell számolni.
Ezt jelezzük Megrendelő  felé és lehetősége van módosítani rendelését  olyan termékre,mely raktáron van  ill,lemondani rendelését  minden joghátrány nélkül..
3.Rendelés lépései:
3.1.Regisztráció:

A megrendelések leadása elektronikus úton ,rövid  regisztrációhoz kötött,-- a www.atipc.hu weboldalon keresztül a nap 24 órájában lehetséges.  

--A regisztráció folyamán első lépésként választania kell egy egyedi felhasználónevet, egy bejelentkezéshez használni kívánt jelszót, valamint egy valós e-mail címet. Felhívjuk figyelmét, hogy a felhasználónév nem tartalmazhat speciális karaktereket, szóközt és ékezetes karaktereket. Javasoljuk az angol ABC betűinek használatát a felhasználói név kiválasztásakor. Valamint szükséges még a  számlázási és szállítási név,cím,  telefonszám, e-mail cím megadása. Regisztráció befejezésének feltétele: Elfogadom a vásárlási feltételeket Elfogadom az adatkezelési tájékoztatót:*bejelölése.Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására .    A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy a Vállalkozás  technikai jellegű üzenetet küldjön számukra.

A regisztrált adatokat a Vállalkozás  kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. 

A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.
---Ez után a megadott e-mail címre  kap egy értesítést, hogy sikeresen megtörtént a regisztráció. Ezt a regisztrációs folyamatot csak egyszer kell elvégeznie, későbbi vásárlásakor csak be kell jelentkeznie, és a rendszer minden előzőleg beállított adatára emlékezik. Adatait  Vállalkozás csak és kizárólag a rendelések feldolgozásához használja.. A rendszer a megrendelés beérkezését követően automatikus válaszlevelet küld, ezzel jelezve, hogy a megrendelés beérkezett.. Ha ez a visszaigazoló elektronikus levél valamilyen oknál fogva 24 órán belül  mégsem érkezik meg Önhöz, kérjük jelezze. Ettől függetlenül megrendelését fogadta a rendszerünk,csak technikai hiba léphetett fel.. A megrendelések feldolgozása során minden esetben, elsősorban  elektronikus levélen keresztül, vagy telefonon egyeztetés történik a vásárlóval.Amennyiben 48 órán belül ez nem érkezik meg, Önnek joga van  semmisnek venni  rendelését mindenféle fizetési következmények nélkül

Webáruházunk termékkínálatában regisztráció nélkül ,szabadon is  böngészhet, megtekintheti az árakat, készletinformációt, termékek adatait.
A vásárlásra kiválasztott termékeket a terméklistákban ,a termék ára alatt található "kosár "ikonnal, vagy a termék részletes adatlapján a termék ára alatt elhelyezett  "kosár" ikonnal gomb segítségével tudja megjelölni, kosárba rakni.
A kosár gyakorlatilag a kiválasztott termékek listája, hasonlóan a valódi bevásárló kosárhoz. A kosár aktuális tartalmát a weblap jobb oldali lécén folyamatosan ellenőrizni tudja. Amennyiben egy termékből több darabot szeretne vásárolni, akkor lehetősége van a kijelölt terméknél megadni annak darabszámát,illetve módosítani a mennyiséget.Vagy ha nem szeretné folytatni a vásárlást ,törölheti a kosár tartalmát.
A kosár részletes tartalmának megtekintéséhez, valamint a vásárlás véglegesítéséhez és a rendelés feladásához kattintson a jobb oldalon található Rendelés feliratra.
.A rendelés véglegesítése előtt beállíthatja a  Szállítási és Fizetési módot..  Ha a számlázási cím más, mint amit megadott a regisztráció során, akkor ezt a változtatást megteheti a regisztrációjának módosításával, vagy ha csak "egyszeri" esetről van szó, akkor a Rendelés menüpontban a szállítási információknál található  Fontos információknál beírja.A vásárlási feltételek és adatkezelés feltételek elfogadása után   a "Megrendelés" gomb megnyomásával Önnek fizetési kötelezettsége keletkezik.   Ez után egy  e-mail-t kap vásárlási szándékának beérkezéséről.
Ha a megrendelt termék nincs raktáron vagy több tételből áll a megrendelés, akkor a termék csak akkor kerül összekészítésre és átadásra a futárnak, ha minden termék rendelkezésre áll-kivéve ha másként nem rendelkezik..

Felhasználói adatainak későbbi módosításait ,bármikor megteheti az Adataim módosítása menüpontra kattintva.

3.1.1.Adatbeviteli hibák:

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására(a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg,így akkor is javíthatóak a bevitt adatok,ha Ön már a következő oldalra lépett)Tájékoztatjuk,hogy Ön e-mailen/telefonon keresztül is módosíthatja megrendelését.

Felhívjuk figyelmét,hogy az Ön felelőssége,hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre,hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra,illetve szállításra a termék.Ön a megrendelésével tudomásul veszi,hogy a Vállalkozás jogosult az Ön hibás adatbeviteléből ,a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani .A Vállalkozás a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.Felhívjuk figyelmét arra,hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.


 

 3.2.A rendelés véglegesítése (ajánlattétel):
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek a Vállalkozás  részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.
Ön a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Vállalkozás  jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát 48 órán belül nem igazolja vissza a Vállalkozás, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

. 3.3.Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A Vállalkozás legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor a Vállalkozás által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.

3.4.A megrendelt termék fizetésének módja  
 .

Személyes átvétel : Ez esetben Ön az Vállalkozás telephelyén  fizeti meg a termék vételárát,  készpénzben, vagy bankkártyával.--
Bankkártyával történő fizetés a következő, érvényes és hatályos bankkártyák tulajdonosai számára lehetséges:Mastercard,Visa,American Express,Union Pay,JCB

 .. Banki  előre utalással : ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, és ha az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon,  ezt követően adjuk át a futárszolgálatnak a terméket
Kérjük a megrendelés számát,vagy nevet a megrendelés rovatba bejegyezni   .
Utalási adatok:
Hegyközi Autó Kft.
57400011-10106114
Utánvéttel történő teljesítés:

 A terméket Szegeden körtöltésen belül és kívül saját  munkatársunk szállítja ki.

Vidékre az általunk megbízott MPL futárszolgálat  szállítja ki házhoz,az Ön által megadott címre, ahol a termék/ek  számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben kifizetni.

Postapont,vagy Csomagautomata  szállítás is igénybe vehető.

Utánvétes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj még hozzáadódik.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a garancialevelet a csomag tartalmazza.

 Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
3.5.. Szállítási mód,díjszabás :
-Személyes átvétel  - 6726 Szeged,Szőregi út 42/a     --
                               Hétfőtől-Péntekig 8-17 óra között
--Futárszolgálat:---MPL futárszolgálat
                           
Kiszállítás csak Magyarország területén van!
3.6.A kiszállítási határidő
A termék beérkezését azonnal e-mailben jelezzük
Kiszállítás esetén a csomag futárnak való átadás időpontját jelezzük.
Szeged körtöltésen belül: 1- 2 munkanap
Szeged körtöltésen kívül: 1-2 munkanap
PostaPont :futárnak átadás napja +  1-2 munkanap
Vidéki kiszállítás :futárnak átadás napja+ 1-2 munkanap
 A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük.
3.7.A szállítási díjak


A., Szeged körtöltésen belül:  bruttó  600 Ft / rendelés
      Szeged körtöltésen kívül:Bruttó1100.-/rendelés

B.,

MPL  

 2kg

 5kg   

10kg

 

Postapont

1405.-

1570.-

1700.-

 

Házhoz szállítás

1600.-

1775.-

1950.-

 

Csomagautomata

945.-

1085.-

1085.-

 

Utánvét díja

Készpénz

Utalás

 

 

50.000-ig

650.-

400.-

 

 

50 001-100 000-ig

920.-

710.-

 

 

10 001-200 000-ig

1410.-

1020.-

 

 




Ettől eltérő 10kg súly /200 000.-feletti /csomag szállítási díja az alábbi linken–www.vaterafutar.hu/#mpl megtekinthető.

Szeged körtöltésen kívüli települések: Petőfitelep,Tápé, Baktó,Béketelep,Iparváros,Szőreg,Hattyastelep,Kecskéstelep,Gyálarét,Mihálytelek,Deszk,Algyő,Dorozsma
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan:
Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

 4.. Hibás teljesítés,kellékszavatosság,termékszavatosság, jótállás


 Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, valamint az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet egyes rendelkezéseit  módosította a 270/2020VI.12.  Korm.rendelet.

A 19/2014/IV.29.NGM rendelet a Fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződéskeretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól /Módosította a 18/2020(VI.12) ITM rendelet.


4.1.Alapfogalmak:
Hibás teljesítés:kötelezett hibásan teljesít, ha a termék,szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
4.2.Kellékszavatosság:
-- Vevő a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.-
A  termék olyan hibája alapozza ezt meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

 --Vevő  az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet::
--kérhet kijavítást vagy kicserélést, --kivéve--, ha a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
--Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére Vevő is kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
--Vevő (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb  a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor  a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
--Vevő a Vállalkozással  szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.A kellékszavatossági felelősség objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e Vállalkozás, hogy hibában szenvedő terméket adott el, vagy sem.

-Ha a Vevő Fogyasztónak  minősül a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele,csak az,hogy , a  Fogyasztó  igazolja, hogy a terméket a webáruházat üzemeltető Vállalkozás értékesítette számára..
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az  általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
4.3..Termékszavatosság

--Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
--A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy , ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
--Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven (vállalkozás esetén 1 éven) belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
--Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak  kell bizonyítania.
--A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
⦁ a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
⦁ a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
⦁ a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

4.4. Jótállás:
A jótállásnak két fajtája van:
⦁ a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és
⦁ a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.


Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet  módosítása, melyet a 270/2020. (VI. 12.). számú rendelet.tartalmazza.

Ennek egyik lényeges eleme:.hogy a jótállás időtartama eladási ártól függően (bruttó érték) változott.


4.4.1.--Kötelező jogszabályon alapuló jótállás


Ha a fogyasztó által vásárolt termék Bruttó vételi ára:

• Br.10 000 - 100 000 forint, akkor a kötelező jótállás időtartama 1 év, ha
• Br.100 000 - 250 000 forint, akkor a kötelező jótállás időtartama 2 év, ha
• Br.250 000 forint vagy afeletti, akkor a kötelező jótállás időtartama 3 év.
E határidők elmulasztása  jogvesztéssel jár.”



A jótállási határidő a termék fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a terméket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja.

A kötelező jótállási határidő minden esetben újraindul  kicserélés esetén.

Fontos , hogy a jótállás jogosultja csak fogyasztó lehet, tehát a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Ez azt jelenti, hogy fogyasztónak nem minősülő szervezeteket, gazdasági társaságokat nem illeti meg a kötelező jótállás .  Természetesen nincs akadálya annak, hogy a nem fogyasztónak minősülő személyeknek is biztosítsanak hosszabb jótállást.

Figyelem!   Ritkán ,de előfordulhat,hogy a gyártó pl.Br.100 000.-Ft fölötti  termék esetében 12 hónap garanciát ad,ebben az esetben csak nem Fogyasztónak minősülő Vevő élhet vásárlási jogával).


 


A jótállási kötelezettség teljesítése azt a Vállalkozást terheli, aki a fogyasztóval a szerződést megkötötte.
A Fogyasztó a termékkel vagy az Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefon:06-30/8508959
Email:infoatipc.hu
Személyesen: 6726 Szeged,Szőregi út 42/a
Írásban:6726 Szeged,Szőregi út 42/a
Kapcsolattartó:Hegyközi Attila

A., . Vásárlót a jótállás alapján megillető jogok érvényesítésének határideje:


 

 --3 napos cseregarancia:
Ha a kötelező jótállás alá eső termék (10e Ft br.érték fölött) esetében a megvásárlástól számított 3 munkanapon belül a termék  meghibásodik, mely a rendeltetésszerű használatát akadályozza, úgy a Vállalkozás nem mérlegelheti, hogy bevizsgálásra, javításra küldi-e a terméket, hanem azonnal cserélnie kell azt egy újra.

-- További javítással kapcsolatos határidők
a. Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő Vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a Vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket ha erre nincs lehetőség, a Vállalkozás köteles  a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a Vevő részére.
 b) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék meghibásodik és a Vállalkozás vagy a szerviz megállapítása szerint a termék javítható, akkor a Vállalkozásnak   törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a Vállalkozás a Fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról.

c) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a Vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, tehát a Fogyasztó egy új terméket kap. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Vállalkozás köteles a  termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a Fogyasztó  részére.
d) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a Vállalkozás. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Vállalkozás köteles  a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a Fogyasztó  részére.
.e) A jótállás időtartama a 2021. január 1-jét követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta, azaz amíg a hibás termék a Vállalkozásnál, vagy a szerviznél javítás alatt van. 
B.,. E-jótállási jegyet is ki lehet állítani
Továbbra is megmarad a lehetőség, hogy papíron, nyomtatott formában adja át a jótállási jegyet a Fogyasztónak a Vállalkozás. Azonban a vállalkozás dönthet úgy is, hogy a jótállási jegyet elektronikus úton adja a termék mellé, mind online vásárlás, mind üzletben történő vásárlás esetén. . A Vállalkozás dönti tehát el, hogy papír alapon vagy elektronikus formában adja át a jótállási jegyet a Fogyasztónak .
A jótállás esetében a teljes idő alatt a Vállalkozás bizonyít, tehát a szakvéleményt a Vállalkozásnak kell kérni. jogszabály rögzíti annak a kötelező tartalmi elemeit, azért, hogy a rendeltetésszerű használat bizonyítása ténylegesen megtörténhessen.
-- A jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
 
C.,.Hova viheti a fogyasztó a terméket, ha a vásárlást követően meghibásodott?
 A jótállási igény érvényesítésének helye lehet a Vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a gyártó garanciaszervize  . A Fogyasztó döntheti el, hogy melyikhez fordul kijavítás iránti igényével.


 

 4.4.2  Önkéntes  ún.szerződésen alapuló jótállás:

Egyes esetekben a gyártó a kötelező jótállásnál hosszabb garanciát ad a termékre ,melyet Vállalkozás  szerződésen alapuló jótállás alapján ún.AtiPc garancia néven tovább biztosítja a termékre.


 


5.Panaszkezelés rendje:


Vállalkozásunk  célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Megrendelőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az info@atipc.hu jelezze.


 5.1.Panaszával elsősorban  a Vállalkozáshoz forduljon
-A Fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a Vállalkozással a panaszát,
-A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát helyben a fogyasztónak átadni.
-Az írásbeli panaszt a megrendelő az :

-info@atipc.hu e-mail címen, illetve a 6726 Szeged,Szőregi út 42/a    postacímre megküldött postai levélküldemény formájában közölheti. A Vállakozás a vevői panaszt 30 napon belül megvizsgálja és annak eredményéről, valamint a jogorvoslati lehetőségekről írásban tájékoztatja a Vevőt. . Ugyanez a határidő vonatkozik a telefonon vagy egyéb elektronikus levél felhasználásával közölt panasz esetén is.

-Amennyiben a Vállalkozással nem tudja rendezni a vitát a Fogyasztó, úgy a Fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalhoz, valamint a Békéltető testülethez fordulhat .


5.2.Fogyasztóvédelmi hatóság
Felhasználó panaszával fordulhat a Vállalkozás székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatósághoz
:Csongrád -Csanád Megyei Kormányhivatal Műszaki Hatósági Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály                          

Ügyfélszolgálat:6722 Szeged, Rákóczi tér 1
Levelezési cím: 6701Szeged, PF:12.  

Tel:06-62-680-530
 E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu .

A kormányhivatalok elérhetősége:www.kormányhivatal.hu

5.3.Békéltetó testület
Békéltető testületi eljárás
, Fogyasztó Vállalkozással szemben fogyasztói panasszal élhet. Ha fogyasztói panaszát Vállalkozás elutasítja, úgy Fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó a Vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a Vállalkozás a békéltető testület felhívására történő válasz megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség
A békéltető testület eljárása a Fogyasztó kérelmére indul.

  A kérelemnek tartalmaznia kell
⦁ a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
⦁ a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
⦁ ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
⦁ a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
⦁ a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
⦁ a testület döntésére irányuló indítványt,
⦁ a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu ‎2021. ‎04. ‎03.Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186


E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Csongrád-Csanád  Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/1 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

5.4. Bíróság.Amennyiben a Fogyasztó nem fordul Békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van a Vállalkozás székhelye szerinti Bírósághoz (:Szegedi Járásbíróság) vagy a Fogyasztó lakóhelye  szerinti Járásbírósághoz fordulni.



A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
⦁ az eljáró bíróságot;
⦁ a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
⦁ az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
⦁ azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
⦁ a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
⦁ A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
5.5.Online vitarendezés:
Vitarendezés során  során bármely félnek lehetősége van véleményeltérésével, panaszával az Európai Online Vitarendezési Platformhoz fordulni.,mely jogviták rendezésére használható.
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU



6.  Elállási jog:

Megrendelése során Ön élhet a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. Ön a szerződéstől, az áru átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat.

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján vásárló  egyoldalúan visszaléphet és a termék visszaküldése esetén követelheti a Vállalkozástól az általa kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetősége a termék megvizsgálására és kipróbálására, továbbá, hogy kizárólag az eladó által egyoldalúan meghatározott információkra támaszkodhat a vásárlás előtt.Az elállás joga nem jelenti a termék 14 napos ingyenes használatát.
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
  A fogyasztót terheli az elállási nyilatkozat megfelelő határidőben történő benyújtásának igazolása, így továbbra is javasolt az elküldött e-mailek másolatát lementeni, képernyőmentés készíteni, vagy a posta úton feladott küldeményt tértivevénnyel feladni.

A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja nyilatkozat minta útján vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási határidőn belül elküldeni az elállási nyilatkozatot.A Fogyasztónak az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a terméket.

A Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 naptári napon belül kell visszatérítenie a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is (pl. postaköltség). Ha azonban a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Vállalkozás mindaddig visszatarthatja a termék összegét, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni
-Az elállási jogról való tájékoztatás elmulasztása esetén az elállási határidő tizenkét hónappal hosszabbodik meg. Így ha a Vállalkozás nem tájékoztatja , hogy 14 napig meggondolhatja magát a vevő, akkor 1 évre nyúlik ez az időszak.
Visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi,vagy kétséget kizáróan bizonyítja annak megtörténtét. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli,
 Utánvéttel nem áll módunkban csomagot átvenni.
A Vállalkozásnak az elállást követő 14 napon belül vissza kell térítenie a fogyasztó részére a termék árát, beleértve a szállítási költséget is, a vásárláskor megjelölt fizetési módon,kivéve ha fogyasztó kifejezetten kéri más visszafizetési mód alkalmazását . 
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot,   Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.


A Vállalkozás  nem követelheti, hogy bontatlan állapotában küldje vissza a megrendelt terméket a vásárló, azonban követelheti a termék összes tartozékának meglétét. 


A Vállalkozás követelheti a termék jellegének,tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.

Követelheti az átvétel után megsérült vagy a termék nem rendeltetésszerű
 használatából eredő kárának megtérítését.

Elállásra vonatkozó igényét e-mailben ,info@atipc.hu ,vagy telefonon 06-30/8508959  vagy személyesen kell bejelentenie 6726 Szeged,Szőregi út 42/a.
6.1. Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
A Vállalkozás  felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
 a) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Megrendelő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy  egyértelműen a Megrendelő  személyére szabtak;
b) a Vevő által már felbontott olyan zárt csomagolású termék , amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (felbontás előtt gyakorolható az elállási jog);
 c)  lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver adásvétele tekintetében, ha az átadást követően Vevő a csomagolást felbontotta (felbontás előtt gyakorolható az elállási jog).
  -  Kérjük amennyiben él elállási jogával az alábbi dokumentumokat  is  szíveskedjen visszaküldeni részünkre a vásárolt termékkel együtt:
- Garancia jegy -Használati útmutató -  Megfelelőségi nyilatkozat
 
A  melléklet tartalmazza az elállási nyilatkozat-mintát, amely elősegíti a fogyasztók elállási jogának gyakorlását.

 

Melléklet:
 
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta   
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:  …....................................................................................................................


1Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy azalábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
…................................................................................................................................................................

2  Szerződéskötés időpontja /átvételi    időpontja  :........................................................................................
3A fogyasztó(k) ne
…................................................................................................................................................................

A fogyasztó(k)címe:....................................................................................................................................

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt.................

7.Tulajdonjog védelme:

 Vállalkozás által üzemeltetett webáruházban ,weboldalon található termékismertető, tájékoztató ábra, kép, adat vagy más információ,   webáruházban történő vásárlástól eltérő célra felhasználni tilos mely ,jogi következményeket von maga után.

8.. Adatvédelem
A weboldal Adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://www.atipc.hu/adatvedelem

Tárhely szolgáltató adatai:    Compmarket Hungary Zrt
                                                 Székhely :1144 Budapest,Megyeri út 53
                                                 Weboldal:     www.compmarket.hu

                                                 Cégjegyzékszám:01-10-046934

                                                 Adószám:23126806-2-41
                                                 Telefon:06-1-220-4843


9.Vegyes rendelkezések:

A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk(2013.évi V.törvény)fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014.kormányrendelet rendelkezései az irányadók.





Szeged,2021.04.26.


 

^